تبلیغات
مدیریت ورزشی - نوآوری رویداد ورزشی: مفهوم، اندازه گیری و تأثیر آن بر رفتار مصرف کننده

مدیریت ورزشی
برنامه ریزی آوردن آینده به زمان حال است

دکتر رحیمی سجاد سلیمانی مهشید نعمت الهی





چکیده :

اگرچه دانشمندان به مدت طولانی به نوآوری محصول مبتنی بر توسعه فن آوری علاقه داشتند اما مطالعات به نوآوری از تجارب رویداد ورزشی مختص شده است.

در مطالعات، از دیدگاه مصرف کنندگان به اعتبار مفهوم پیشنهادی نوآوری رویداد ورزشی که از شش بُعد (عملکرد بازیکن، ایجاد احترام، تکنولوژی سلف سرویس، زیباشناسی محیط، جامعه فن و برنامه های وفاداری) تشکیل شده است به بررسی فرضیه تأثیر روابط بر رفتار مصرف کننده می پردازد که این فرضیه بر عملکرد بازیکن جامعه فن و برنامه های وفاداری، گسترش پژوهش های قبلی و بر فن آوری و نوآوری متمرکز شده است.

نتایج نشان می دهد که اثرات این شش بُعد بر نوآوری بطور کلی بر سن مصرف کننده بستگی دارد.

ایده شایستگی تحقیقات مرتبط با عواملی که منجر به اتصال مصرف کنندگان به سازمانهای ورزشی از طریق تجربه های نوآورانه رویداد ورزشی است.

انجمن مدیریت ورزشی استرالیا و نیوزلند منتشر شده توسط الزویر آموزشی و پبولیتین کلیه حقوق محفوظ است.

هنگامی که سازمان ورزش برای دستیابی به رشد، افزایش سودآوری ایجاد ارزش برتر و حفظ مصرف کنندگان وفادار و توسعة محصولات جدید به عنوان یک عمل حیاتی تلاش می کرد هیگینز و مارتین (1966) متوجه شدند که نوآوری در ورزش صنعتی فرصتی برای رشد است.

در ورزش حرفه ای، نوآوری ها عبارتند از: ساخت و ساز جدید ورزشگاه، بازسازی تأسیسات، اضافه کردن تیم ها در لیگ های ورزشی بزرگ،ایجاد صندلی های جدید با حق بیمه. انواع خدمات جانبی منحصربه فرد دیگر(Lachowetz، مک دونالد، ساتن و کلارک 2001) بیان می کنند که بخش بزرگی از درآمد حاصل از تیم های بزرگ ورزشی از نوآوری هایی چون حق بیمه صندلی های جدید و سوئیت های لوکس بدست می آید.

بحثی روبه رشد برای مدیریت نوآورانه محصولات ورزشی وجود دارد و سؤالات مهمی از این بحث در حال ظهور است.

تحقیقات قبلی بر نوآوری محصول در نوآوری رادیکالی یا افزایش کالاهای فیزیکی متمرکز شده استخدمات پژوهشی نوآورانه با ارائه خدمات، محیط های ذخیره و فن آوری اطلاعات جدید نگران کننده شده است.

در تحقیقات گذشته نکات مهم نوآوری در زمینة ورزش ازجمله عملکرد بازیکنان و فعالیتهای رابطه ای طرفداران (به عنوان مثال جامعه فن و برنامه های وفاداری) نادیده گرفته می شد. بایستی تحقیقات اضافی در یک زمنیه ورزشی با تمرکز بر نوآوری صورت گیرد.


برای درک بهتر جنبه هایی از حوادث ورزشی برای ایجاد ارزشی والاتر و افزایش رضایت مصرف کننده دو سؤال کلیدی باید مورد خطاب قرار گیرد:

1) چه مواردی در رویدادهای ورزشی نوآورانه است؟

2) رویدادهای ورزشی نوآورانه چه تأثیری بر رفتار مصرف کننده دارند؟

هدف از این مطالعه کمک به درک مدیریتی از رویداد ورزشی نوآورانه است.

برای اولین بار هدف از این مطالعه تجزیه و تحلیلی بر روی انواع نوآوری ها، تمایل به نوآوری محصولو خدمات بازاریابی بود به منظور ایجاد یک مدل مفهومی از نوآوری رویداد ورزشی و آزمون مفهوم تجربی بود.

دوم اینکه ما به دنبال: 1) ارائه شواهد اضافیبرای روایی سازه مقیاس پیشنهادی؛ 2) تست یک مدل نظری در رابطه با نوآوری رویداد ورزشی مرتبط با مصرف کننده (بعنوان مثال، رضایت حقوق صاحبان سهام با نام تجاری و نیّات رفتاری) و 3) انجام تجزیه و تحلیل مدیر که مشخص می کند که نوآوری در مدیریت رویداد ورزشی مؤثر یا کمتر مؤثر بوده است.

در محصول جدید ارتباط بین نوآوری محصول و پذیرش مصرف کننده به همان اندازه مثبت و قابل توجه برای تمامی مصرف کنندگان نیست.

پژوهش های گذشته نشان می دهد که سن و سال می تواند پذیرش مصرف کنندگان از محصولات جدید را تحت تأثر قرار دهد.

نتایج بدست آمده از تحقیقات تجربینشان داده اند که محصولات نوآورانه شدت توسط مصرف کنندگان جوانتر نسبت به مسن ترها از دو منظر لذّت بخشی و ارزش های سودگرایانه بررسی شدند.

در زمینةرویدادهای ورزشی، ما انتظار داریم چنین اثر تعدیلی در روابط بین نقاط نوآوری های خاصو پذیرش مصرف کننده آشکار شود.

این مطالعه منجر به معرفی مدیریت ورزشی شد که عبارتند از: 1-معرفی پایگاه مفهومی از نوآوری رویدادورزشی با نوآوری خاص؛ 2- ارائه اطلاعات جامع مربوط به عوامل اتصال مصرف کنندگان به سازمانهای ورزشی از طریق تجربه های نوآورانه رویداد ورزشی.

بطور خاص ما مفهوم ابعاد جدیدی از عملکرد بازیکن و فعالیت های مربوط به طرفداران (بعنوان مثال: جامعه فن و برنامه های وفاداری) را به آزمون می گذاریم که در محصولات قبلی و خدمات پژوهشی نوآوری به نتیجه نرسیدیم.

اکنون ما اهمیّت، گسترش و بررسی نوآری در رویداد ورزشی را که قبلاً از دیدگاه مصرف کننده مورد مطالعه قرار نگرفته است را بررسی می کنیم.


برای ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

 



ادامه مطلب

طبقه بندی: مقالات علمی، 
برچسب ها: مفهوم، اندازه گیری و تأثیر آن بر رفتار مصرف کننده،  
نوشته شده در تاریخ جمعه 14 تیر 1392 توسط دکترقاسم رحیمی
تبلیغات
درباره وبلاگ